martes, 15 de febrero de 2011

"CHIESA DEL TAU, MUSEU MARINO MARINI I BIBLIOTECA SAN GIORGO"



Biblioteca Pistoia

Museu Marino Marini
Laboratori Infants museu Marino Marini


Avui he anat sola a visitar la "Chiesa del Tau" de Pistoia, amb uns frescos espectaculars, que il·lustren diverses escenes del gènesis que l'artista Niccolò di Tommaso va realitzar el 1300, i que com diu el mestre Robert Ruiz, que va ser qui em va recomanar que els anés a veure, tenen una llum espectacular!Aprofitant que el museu Marino Marini està allà al costat l'he visitat, i la veritat és que m'ha fascinat, novament uns espais i una bellesa formidables, m'he deixat seduir per els cavalls, els nus, els retrats, els colors, i sobretot per les formes d'aquest artista amb arrels toscanes, etrusques i Pistoieses que m'ha recordat una mica a Picasso, i les seves figures del món del teatre i el circ, equilibristes, ballarines, etc., també m'ha agradat molt el laboratori que tenen per quan venen les escoles amb els infants, es veu la pinzellada unificadora que els serveis educatius de Pistoia imprimeixen en tot allò que fan. Quan he acabat la visita, he anat a dinar un entrepà i després he anat a la biblioteca, que m'ha semblat excepcional i que diu molt d'una ciutat entregada a la cultura i als seus ciutadans. No tenia ganes d'acabar aquesta experiència sense visitar aquests llocs, fonamentals per entendre el perfil d'aquesta ciutat de la Toscana que veu en l'educació la possibilitat única de formar ciutadans lliures i capaços de canviar el món!

3 comentarios:

  1. Això de pistoia es impressionant!! Tot sembla fet per als nens!! Un petonas guapissima!!

    ResponderEliminar
  2. QUINA MERAVELLA DE LLOC. HAVIA D'EXISITR UN LLOC AL MON D'ACORD AMB ELS TEUS ALTS IDEALS I EXPECTATIVES!!!

    ResponderEliminar
  3. Gràcies a tots dos, us estimo molt, i m'heu ajudat molt en aquesta experiència!

    ResponderEliminar